Kakaolu Cevizli Puding Tarifi - Leyla Nisa Günlüğü

Flaş Konular

Reklam.1

Reklam.3

30 Mayıs 2021 Pazar

Kakaolu Cevizli Puding Tarifi

Kakaolu Cevizli Puding Tarifi
Merhaba arkadaşlar bu tarifimiz oldukça basit ve kolaydır. Belki birçoğumuz biliyor fakat bilmeyenlerimiz veya ilk defa yapacak olanlarımız olabilir. Bir anda otururken tatlı isteği gelir hani bilirsiniz. Tam bu sıralarda hem kolay hemde enfes tadıyla bir puding olsa hiç fena olmaz aslında. Birçok türü vardır. Fakat özellikle de çikolata isteği gelenler için kakaolu pudingimiz birebirdir. Ayrıca pudingli pasta gibi pek çok farklı tariflerde de kullanabiliriz. Çocukluğumuzun olmazsa olmazı bisküvili pastalar için veya kekin üzerine kullanabiliriz. Özellikle akşam vakti gelen tatlı krizleri için pudingler olmazsa olmazdır. Hem yapımı kolay hemde fazla vaktinizi almaz. Aynı zamanda oldukça da az malzeme kullanılarak yapılır. Bunun için sadece iki adet ürününüz olması yeterli olacaktır. Süt ve puding. Fakat benim gibi üzerinde bir kuruyemiş ya da ve dekor sevenler için ise çok fazla çeşit sunabilirim. Ben ceviz tercih ettim. Siz fındık, fıstık, antep fıstığı, hindistan cevizi gibi pek çok ürün kullanabilirsiniz. Tamamen damak zevkinize kalmış bir durumdur. Eğer pudingi sade tüketmek istemeyenleriniz olursa yanına çikolatalı kek de yapabilirsiniz. 
Tabakta servis ederken de bir dilim çikolatalı veya sade kekin üzerine puding dökerseniz enfes bir tat yakalamış olursunuz. Ayrıca meyvelerin yanına da çok güzel olacaktır. Biliyorsunuz özellikle çileğin yanında çikolata varsa adeta görsel ve lezzet şöleni yaşatıyor. Sadece çilek değil elbette muz, kivi gibi meyvelerin yanına da çikolatalı puding çok yakışacaktır.
Malzemeler
📌 1 adet kakaolu puding
📌 3 buçuk su bardağı süt ( 700 ml )
📌 Ceviz içi
Hazırlanışı
İlk olarak orta boy bir tencereyi ocağımıza alıyoruz. Tencerenin içerisine 3 buçuk su bardağı yani yaklaşık 700 ml sütü ekliyoruz. Bu süt tam yağlı olabilir yarım yağlı olabilir hiç farketmez. Ben light süt kullandım ama dediğim gibi hepsi de uygundur. Daha sonra ise pudingimizin poşetini açıp tencereye boşaltıyoruz. Hemen döker dökmez bir çırpıcı yardımıyla karıştırıyoruz. Ocağımızın orta ateşte olmasına dikkat edelim. Eğer çok fazla açık olursa puding bir anda dibine tutabilir. Güzelce çırparak karıştırdıktan sonra kaynamaya başlayacaktır. Kaynanaya başladıktan sonra ocağın altını kapatıyoruz.
Pişen pudingimizi daha önceden hazırladığımız kaselerin içerisine boşaltıyoruz. 3 buçuk bardak süt ve bir paket pudingten 5 kasa tatlımız çıktı. Eğer sizin kaseleriniz biraz daha ufak olursa 6 kase de çıkabilir. Bu arada cevizleri kırarak temizledim ve küçük parçalar halinde robottan geçirdim. Pudinglerin üzerine hem dekor olarak hem de ayrı bir tat vermesi için ceviz serptim. Ben cevizli tatlıları çok severim o yüzden elimi korkak alıştırmadım. Eğer sizde benim gibi seviyorsanız veya sevdiğiniz bir ürünü pudinginizin üzeri için kullanabilirsiniz. Hindistan cevizi, antep fıstığı, fındık ne isterseniz olabilir. İsterseniz de pudinginizi bu şekilde isterseniz meyvelerin yanında isterseniz de içerisine bisküvi ekleyerek de tüketebilirsiniz. 
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Reklam.2

Pages