Ramazan Ayı Öncesi Market Alışverişi - Leyla Nisa Günlüğü

Flaş Konular

Reklam.1

Reklam.3

3 Nisan 2021 Cumartesi

Ramazan Ayı Öncesi Market Alışverişi

 Ramazan Ayı Öncesi Market Alışverişi

Öncelikle on bir ayın sultanı, sofraları ve kalpleri şenlendiren ramazan ayına çok az bir zaman kaldı. Adeta ramazan ayı bereketi şimdiden sofralarımıza indi bile. Tabi ki ramazan demek oruç demek iftar demek sahur demektir... Özellikle kalabalık iftar sofralarında yok yoktur. Her ne kadar geçen sene ve bu yılda pandemiden kaynaklı misafir çağırma ve misafirliğe gitme gibi durumlar olmasa da yinede herkesin kendi ailesine özene bezene hazırladığı iftar sofraları vardır. Bilhassa eğer kalabalık bir aileye sahipseniz menüler daha da çeşitli olmalı. Bu güzel ayda iftar sofralarında çorbasından, sulu yemeğine, tatlısına varıncaya kadar menüyü planlamak gerek. Çoğu kadının mutfağa girdiği zaman, o klasik dünyanın en zor sorularından biri olabilen " bugün ne yapsam?" sorusunu kendine ve tüm aile fertlerine sorduğunu biliriz. Bu soru ramazan ayında daha büyük bir önem kazanmakta. Hiç merak etmeyin bundan sonra birlikteyiz. Sık sık yemek önerileri ve tarifleri paylaşmaya çalışacağım. Menü bulmakta zorluk yaşamayacağız. Bu kadar çeşitleri olan yemeğinde elbette ki bir malzeme listesi olacaktır. On bir ayın sultanı gelmeden bir alışveriş yapmak şart oldu. Bende bugün sizlere ufak tefek yapmış olduğum bir ramazan alışverişimden bahsetmek istiyorum.                    


Öncelikle size derin dondurucuda saklanacak olan buzluk malzemelerinden bahsetmek istiyorum. Üç parça şeklinde tavuk aldım arkadaşlar. Tüm tavuk, kanat ve but şeklinde. Tavuk yemeği gerek fırında gerek de tencerede ya da pilav üstü şeklinde güzel bir yemek olabiliyor. Bir diğeri ise yuvarlak tavada kızartabildiğimiz köftelerden aldım. Köfte de özellikle patates kızartması ve pirinç pilavı ile harika bir üçlü oluyor. Son olarak da tava böreği ve peynirli rulo börek aldım arkadaşlar. Bu hazır böreklerde aniden bir misafiriniz geldiğinde veya küçük bebeğiniz varsa hamur işlerine çok zaman ayıramıyorsanız işinize yarayabilir. 
                                        

İkinci kategorimiz ise dolap malzemeleri. Burda ise daha çok kahvaltılık ürünler bulunmakta. Özellikle sahurda çok ağır yemekler yerine daha hafif kahvaltılıklar tüketmeyi seviyoruz. Yalnız iftar sofraları tatlısız olmaz. Bu yüzden de sütü dolabınızda heran bulundurmanızı tavsiye ederim. Onun haricinde ihtiyaca göre yumurta, reçel vs. de alabilirsiniz. Benim dolabımda vardı o yüzden onları almadım. Yumurtanın doyurucu özelliğinden dolayı sahurda tüketebilirsiniz.                                       

Sebze-meyve bölümünde ise patlıcan, semizotu, kıvırcık, maydonoz gibi sebzelere ağırlık verdim. Tabiki sofraların özellikle salatanın olmazsa olmazı olan limon elbette listede var. Ayrıca salkım domates ve salatalıkda listemin ilk sıralarında yer aldı. Sahurda özellikle salatalığı bolca tüketmenizi öneririm. Çünkü salatalığın büyük bir kısmı sudan oluşmakta. Bu da sizin çok fazla susamanızı engelleyecektir. Meyve olarak portakal, elma ve muz tercih ettim. Ramazanda çok fazla meyve tüketmiyoruz. Siz isteğe bağlı olarak daha fazla alabilirsiniz. Eğer seviyorsanız patlıcanı mutlaka almanız öneririm. Çünkü patlıcanla fırında ya da tencerede harika kıymalı ya da etli yemekler yapabilirsiniz.


Son olarak ise kuru gıda bölümümüzdeyiz. Burda ise ayçiçek yağı, pirinç, yeşil çay, kuru incir, kuru kayısı ve hurma aldım. Ramazan sofralarının baştacı olan hurmanın aynı zamanda birçok faydasıda vardır. Bir de tatlı bizim evde çokça sevildiği için birde pastaban dediğimiz hazır keklerden aldım bu iki parça oluyor. Bununla birlikte fazla zamanınızı almadan güzel bir yaş pasta yapabilirsiniz. Burda siz isteğe bağlı olarak nohut, fasulye, makarna, mantı, bulgur gibi kuru gıdalarıda alabilirsiniz. Benim evde olduğu için onları alma gereği duymadım. Aynı zamanda son zamanda bolca tükettiğim yeşilçayıda listeme ekledim. Ramazan da uzun boyu aç kalan vücut bir anda yemekle buluşunca şişkinlik, hazımsızlık gibi mide problemleriyle karşılaşabilmekte. Bu sebeple yeşil çay hem vücutta biriken ödemi atmaya yardımcı oluyor hemde yağ yakımını kolaylaştırıyor. Bu konuyu ilerde detaylı bir şekilde bir günlük diyet menüm konusunda ele alacağım. Şimdi kendinize çok iyi bakın bir dahaki yazımızda buluşmak dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Reklam.2

Pages