Buzdolabı İçi Düzenleme Önerileri - Leyla Nisa Günlüğü

Flaş Konular

Reklam.1

Reklam.3

5 Nisan 2021 Pazartesi

Buzdolabı İçi Düzenleme Önerileri

 Buzdolabı İçi Düzenleme Önerileri

Bir mutfak için buzdolabı, adeta bir insanın kalbi gibidir. Mutfağımızın baştacı olan buzdolaplarımız haliyle kısa zaman içinde kirlenebiliyor ve çok karışık bir hâl alabiliyor. Sürekli aç kapa yapıyoruz. Yemek yapacağımız anda de yiyeceğimiz anda da hemen yanında bitiveriyoruz. Peki en azından daha az ve daha uzun zamanda kirlenmesi için neler yapabiliriz? Evet arkadaşlar bugün bende size biraz bu konudan bahsedeceğim. Konumuza geçmeden önce size bir önerim var. Bazen buzdolabı motorlarında değişik tuhaf sesler gelebiliyor. Bu gibi durumlarda karşılaştığınızda servis çağırmadan önce mutlaka dolabınızın fişini çekin ve dört saat kadar dinlendirin. Devamlı çalışan motor bir süre sonra tıpkı insan gibi yorulabiliyor. Bu tarz durumlarda biraz dinlendirmek yararlı olacaktır. Dört saat sonunda baktınız herhangi bir değişiklik olmadı o zaman servisi arayabilirsiniz. Bir de mutlaka dolabınızı koyduğunuz zemin düz olsun. Eğer yerden kaynaklı bir eğim söz konusuysa mutlaka ağırlığı eşit ve dengeli dağıtacak şekilde konumlandırın. Şimdi gelelim buzdolap içi raf düzenlemeye.


Öncelikle işe tüm buzdolap raflarının boşaltarak başlayabilirsiniz. Aman ha sakın raf raf gitmeyin. Üzerine kullanacağınız deterjan diğer ürünlere hızla geçecektir. Bu da sağlıksal açıdan büyük problemler doğurabilir. Tüm buzdolabında ki ürünleri dışarı çıkardıktan sonra raflarıda çıkarıyoruz. Bir güzel sıcak suyla birlikte yıkıyoruz. Tezgah duvarına dik bir şekilde yaslıyoruz. Tüm rafları bu şekilde yıkayıp kurutuyoruz. Burda bir zaman kaybı olmuyor. Onlar kururken sizde dolap düzenlemesine geçebilirsiniz.


Özellikle rafları oluşturan camlar çok çabuk kirleniyor. Sonra bir sürü deterjan kullanarak teker teker o camları yıkamak zorunda kalıyoruz. Üstelik bu yorucu ve yıpratıcı olabiliyor. Bazı zorlu ve inatçı lekeler hem zamanımızı hem de enerjimizi alabiliyor. Bu tarz lekelerin fazla zamanımızı almaması için böyle çok amaçlı örtü aldım ve rafımın uzunluğu ölçerek kestim. Bu örtüyü markette, birçok eşya satan mağazalarda rahatlıkla bulabilirsiniz. Hatta eğer dışarı çıkamıyorsanız, şehir merkezi uzaksa ya da fazla vaktiniz yoksa internetten bile sipariş verebilirsiniz. Çok işinize yarayacak olan bu örtüleri sadece buzdolabında değil, mutfak dolaplarınızda, ayakkabılıkta, çekmece ve şifonyer içlerinde vb. daha birçok istediğiniz yerde kullanabilirsiniz. Hem raflarınızın daha fazla kirlenmesini engelleyecek hem de buzdolabı ve ayakkabılık gibi görünür yerlerde daha hoş bir görünüm sağlayacaktır. 


Bir sonraki adımızda ise yıkadığım rafları takıyorum ve uzunluğuma göre kestiğim örtüleri bir güzel yerleştiriyorum. Yerleştirirken mutlaka elinizle de bastırın güzelce yerine otursun. Bastırmadan yaparsanız bu işlemi, örtüler kayacaktır ve üzerine birşeyler koydukça toplanacak. En üst rafta gördüğünüz gibi fazla gelen kısmı özellikle kesmedim arkadaşlar çünkü hem o kısmı da korusun hem de kirlenmesini önlesin diye. Zaten raflara yerleştirdiğimiz malzemelerden dolayı o kısım görünmeyecektir.


Son aşamamız ise örtüleri serdiğimiz raflara ürünlerimizi dizmek. Buzdolabım aslında dört raftan oluşmaktaydı arkadaşlar, fakat en alt rafa büyük tencere ya da uzun içinde peynir, salça gibi ürünler bulunan bidonlar koyabiliyorum. O yüzden ortadaki rafı çıkartarak en alt rafı biraz daha uzun bir hale getirmiş oldum. Bu tamamen sizin kullanış şeklinize bağlı olan bir durumdur. Ben genelde en üst rafa kahvaltılık malzemeleri ve porselen kapaklı bir saklama kabının içine yerleştirdiğim tereyağını koyuyorum. İkinci rafa ise açmış olduğum reçel kavanozlarını ve en alt rafta yer kalmadıysa tabak içine koyduğum meyveyi ya da sebzeyi yerleştiriyorum. Son rafta ise tencere içinde el yapımı yoğurdum ve sebze- meyvelerim var. Sağ tarafta ki bölmelerde ise bildiğiniz gibi en üst raf yumurtalık, ikinci bölmeye ise kavanoz içinde sakladığım günlük kullandığım salça, şurup ve birkaç kavanozu yerleştirdim. En alta ise paket sütleri, kaşar peyniri ve sucuğu dizdim. Son zamanlarda çıkan dolap düzenleyicilerden kullanmıyorum ben siz isteğe bağlı olarak kullanabilirsiniz. Başka bir gün belki düzenleyicileri deneyerek sizlerle fikirlerimi paylaşabilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Reklam.2

Pages