Tavuk ve Kırmızı Etli Fırın Yemeği - Leyla Nisa Günlüğü

Flaş Konular

Reklam.1

Reklam.3

14 Nisan 2021 Çarşamba

Tavuk ve Kırmızı Etli Fırın Yemeği

 Tavuk ve Kırmızı Etli Fırın Yemeği

Hepinize Merhaba arkadaşlar. Size güzel bir tarifle geldim. Özellikle hem kırmızı eti hemde tavuğu bir arada kullanmak ve yemek isteyenler için harika olacak. Biliyorsunuz bazen ev içinde kimisi daha çok kırmızı eti kimisi de tavuğu sevebiliyor. Hem böylelikle aile fertleri gönlünce istediği et türünden rahatlıkla yiyebilir. Ayrıca çok lezzetli olduğunu da söyleyebilirim. Ramazan ayı içerisinde olduğumuz şu günlerde aynı zamanda iftar için güzel bir yemek önerisi olabilir. 
Protein yönünden gayet zengin olan bu yemeğimizde gayet tok tutucudur. Birazdan aşağıya yazacağım malzeme listesini siz kendinize ve aile fertleri sayısınca arttırabilir ya da eksiltebilirsiniz. Aynı şekilde tuz ve diğer baharat ölçülerini de damak zevkinize göre ekleyebilirsiniz.
Malzemeler
• 4 adet tavuk but
• Bir kase dolusu kuşbaşı doğranmış kırmızı et 
• 3 adet patates
• 1 adet soğan
• 6- 7 diş sarımsak 
• Tavuk harcı
• Dört yemek kaşığı sıvıyağ 
• Bir miktar karnabahar 
• 2 yemek kaşığı domates salçası
• Bir tutam maydanoz
• Kırmızı biber, karabiber, kekik vb. baharatlar
• Tuz
Hazırlanışı ve Yapılışı
Öncelikle ister fırın tepsisi isterseniz de benim gibi borcam kullanabilirsiniz. Ben kare bir borcam kullanmayı tercih ettim. İlk olarak ayrı bir kapta tavuk butlarımızın üzerine tavuk harcı dökerek harmanlıyoruz. Ardından soyup yıkadığımız patatesleri küp küp doğruyoruz. Aynı şekilde soğanı ve sarımsağı da kabuklarından arındırıyoruz. Soğanı dilim dilim sarımsağı ise bütün şekilde ekledim ben. Bir miktar ayrıldığımız karnabaharı da dallarına ayırarak tepsimize ekliyoruz. Ardından da kuşbaşı doğradığımız etleri ekliyoruz. Fakat benim etlerim daha önceden pişmiş olduğu için yapım aşamasında eklemedim. Diğer malzemeler pişmeye yakın ekledim ki etlerim kurumasın. O yüzden siz ilk olarak ekleyin. 
Yıkayıp doğradığımız malzemeleri güzelce tepsimize ya da borcamımıza yerleştirdikten sonra bir kasede sosumuzu hazırlıyoruz. Öncelikle iki yemek kaşığı domates salçası ekliyoruz. Eğer evinizde varsa bir yemek kaşığı biber salçası bir yemek kaşığı da domates salçası ekleyebiliriz. Benim sadece domates salçam olduğu için onu tercih ettim. Üzerine dört yemek kaşığı sıvı yağ ekliyoruz. Eğer etiniz yağlıysa ve yağ miktarı da eğer size fazla gelirse azaltabilirsiniz. Ben yukarıda belirttiğim gibi etlerimi sonradan eklediğim için yağsızdı bu sebeple dört yemek kaşığı yağ bende ideal oldu. Üzerine isteğe bağlı olarak tuz, karabiber, kırmızı biber, kekik, kimyon vs. istediğiniz baharatı dilediğiniz ölçüde ekleyebilirsiniz. Hazırladığımız bu sosun üzerine az miktarda sıcak su ekleyerek alabiliriz. Daha sonra sosu tepsimizin üzerine boşaltıyoruz. Son olarak ise bir tutam maydanozu doğruyarak yemeğimizi üzerine ekliyoruz.
Son aşamada ise önceden açıp 180 dereceye ayarlayarak ısıttığımız fırınınıza yerleştiriyoruz. Eğer borcam kullandıysanız o zaman fırınınızın en alt bölmesine, fırın tepsisi kullandıysanız da o zaman orta üçüncü bölmeye yerleştirmeliyiz. Ortalama 50 dakika da yemeğimiz pişecektir. Fırından çıkardığınız yemeği bir beş dakika sonra servis edebilirsiniz. Şimdiden deneyecek olan herkese afiyet olsun. Hepinize hayırlı ramazanlar hayırlı iftarlar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Reklam.2

Pages