Sahurda Tok Tutan Yumurtalı Karnabahar Tarifi - Leyla Nisa Günlüğü

Flaş Konular

Reklam.1

Reklam.3

15 Nisan 2021 Perşembe

Sahurda Tok Tutan Yumurtalı Karnabahar Tarifi

Sahurda Tok Tutan Yumurtalı Karnabahar Tarifi
Hepinize hayırlı ramazanlar arkadaşlar. Özellikle sahur için ideal olan ve sizi uzun saatler boyunca tok tutacak bir tarifle geldim. Oruç tutanlar için sahur ramazanda çok önemli arkadaşlar. Mümkün olduğunca saatinizi kurup kalkmaya çalışın. Tabi kalktık kalkmasına da ne yapsam sahurda? Dediğinizi duyar gibiyim. Merak etmeyin hem hafif hem de sizi tok tutacak bir yemek tarifi vereceğim. Ayrıca yapımı da çok basit. Gece gece sizi uğraştırmayacağım yani. Çok da sağlıklı olan bu yemeğimizde sizi gereksiz bir karın şişliği yaşatmaz. Sebze olduğu için pek de sağlıklıdır kendisi. Gayet az malzemeyle yapacağınız harika bir sahur yemeği olan yumurtalı karnabahar yemeğinin tadına doyamayacaksınız. Sizi fazla yormadan malzemelerime ve tarifime geçeyim isterseniz.
Malzemeler
• Bir orta boy Karnabahar
• 2 yemek kaşığı sıvı yağ
• 1 adet yumurta 
• 3-4 diş sarımsak
• 1 kase yoğurt
• Tuz
Yapılışı
İlk olarak iyice yıkayıp temizlediğimiz karnabaharın kullanacağımız kısmını dal dal ayırıyoruz. Bu arada isterseniz dışarıdan aldığınız sebze ve meyveli bir 5- 10 dakika sirkeli ve limonlu suda bekletebilirsiniz. Dallarına ayırdığınız karnabaharin çok fazla küçük olmamasına dikkat edin. Orta boyutta ayıralım. Sonrasında ise bir tencereye dallara ayırdığımız karnabaharı ekleyelim. Üzerine mümkünse kaynamış suyumuzu ilave edelim. Orta ateşte haşlanmaya bırakalım.
Yaklaşık 10-15 dakika kaynamış su da haşlanan karnabaharlarımızı süzerek bir tabağa alıyoruz. Başka bir tabağa da bir adet yumurta kırıyoruz. Arkadaşlar burada eklemek istediğim bir not var. İsteğe bağlı olarak ayrı bir tabağa da biraz un ekleyebilirsiniz. Eğer un kullanacaksanız karnabaharları önce una sonra yumurtaya bandırarak tavada kızartabilirsiniz. Bir de ben biraz daha ezilmiş yemek tarzında sevdiğim için fazla haşladım. Ama siz eğer dal dal görünsün isterseniz o halde 8-10 dakika yeterli olacaktır. Ayrıca yapışmaz bir tavaya az miktarda sıvıyağ ekliyoruz. Ben iki yemek kaşığı kadar ekledim. Orta ateşte yağım biraz ısındıktan sonra, süzüp ayrı bir tabağa aldığım karnabaharların üzerini hafif tuzladım ve yumurtaya bandırarak tavaya ekledim.
Orta ateşte biraz kızarmaya bıraktım karbaharlarım piştikçe alt üst yaptım diğer tarafları da güzelce pişsin diye. Yukarıda da belirttiğim gibi tekrar hatırlatmak istiyorum. Ben biraz daha dağılmış yemek tarzında sevdiğim için fazla haşladım siz daha dal dal görünmesini isterseniz daha kısa sürede haşlayın. Yumurtalarla birlikte kızaran karbaharların kokusu mutfağınızı sarmış olmalı. Güzelce kızaran karbaharlarımızı servis tabağına alıyoruz. Eğer fazla yağlıysa havlu kağıt serilmiş ayrı bir tabaka biraz yağını alabilirsiniz. Fakat benim verdiğim ölçü de yağ miktarı gayet yeterli.
Servis tabağına aldığımız karnabaharlarımızın üzerine ekleyeceğimiz yoğurtlu sosumuzu hazırlıyoruz. Bir kase yoğurdun içine 3-4 diş sarımsağı soyup rendeliyoruz. Güzel bir şekilde karıştırdıktan sonra karbaharlarımızın üzerine ilave ediyoruz. Dilerseniz benim gibi dekor olsun diye maydonoz ya da nane ekleyebilirsiniz. Eğer biraz daha protein yönünden zenginleştirmek isterseniz içerisine çok azda kıyma ekleyebilirsiniz. Tamamen damak zevkinize kalmış bir durumdur. Kullanabileceğimiz en az malzemeyle tok tutan bir tarif vermeye çalıştım. Deneyecek olan herkesin şimdiden ellerine sağlık. Hayırlı sahurlar. 
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Reklam.2

Pages