Kadayıf Tatlısı Nasıl Yapılır? - Leyla Nisa Günlüğü

Flaş Konular

Reklam.1

Reklam.3

8 Mayıs 2021 Cumartesi

Kadayıf Tatlısı Nasıl Yapılır?

Kadayıf Tatlısı Nasıl Yapılır?
Güzel bir şerbetli tatlı önerisi olan kadayıf tatlısı hem iftar sofralarında hem de çayla birlikte yenebilecek şerbetli tatlı tariflerindendir. Yapımı oldukça kolay olan bu tatlımız da içinde olduğumuz ramazan günlerinde iftar sofralarının baştacı olacaktır. Yine pratik ve yapımı kolay tatlı tariflerden biridir. Şerbetli tatlı sevenler için güzel bir tatlı örneğidir. Eğer tatlınızı iftar ya da yemek sonrasında servis etmeyi düşünüyorsanız o halde daha hafif yemekler tercih edebilirsiniz. Mideyi yormamak ve sindirimi kolaylaştırmak için bu şekilde hazırlamak daha sağlıklı olacaktır.
Kadayıf tatlımı ben kare bir borcamda yapmayı tercihi ettim. Sizde kare, yuvarlak ya da istediğiniz bir borcamda veya da fırın tepsisinde yapabilirsiniz. Aynı şekilde tatlımızın iç malzemesi de sizlere kalmış. Şerbetli tatlılara ve aynı zamanda kadayıfa cevizi çok yakıştırdığım için ben ceviz tercihi ettim. Sizde ceviz, fındık, fıstık istediğiniz kuruyemişi ekleyebilirsiniz. Dilerseniz öncelikle tarifimiz için gerekli olan malzemeleri sıralayalım.
Kaç Kişilik: 6- 9 kişilik
Malzemeler📝
✏️ 350 gr çiğ kadayıf
✏️ 175 gr margarin veya tereyağı
✏️ Ceviz içi

Şerbeti için 📝
✏️ 2 buçuk su bardağı şeker ( 500 gr)
✏️ 3 su bardağı su
✏️ 4- 5 damla limon suyu
Şerbetin Hazırlanışı
Tatlıya başlamadan önce ilk olaraktan şerbeti hazırlayalım. Çünkü şerbetin kaynayıp soğuması gerekli. Şerbetimiz için orta boy bir tencereye iki buçuk su bardağı şekeri koyuyoruz. Bardak farklılığı olabileceğini düşünerek gram ölçüsü de vermek istiyorum. 2 buçuk su bardağı şeker bende 500 grama tekabül etti. Sizde bu şekilde koyabilirsiniz. Ardından üç su bardağı suyu ekliyoruz. Orta ateşte kaynamaya bırakıyoruz. Kaynamaya başlarken ise dört beş damla limon suyu damlatıyoruz. Damlatmadan ince bir dilim limonu keserek tencerenin içine de atabiliriz. Tamamen size kalmış. Orta ateşte kaynayan şerbetin altını kapatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Tatlının Hazırlanışı
İlk aşama yaklaşık 350 gr ölçüsünde olan çiğ kadayıfımlarımızı geniş bir kaba döküp tel tel elimizle ayırmak. Şöyle kabaca bir ayrım yaptıktan sonra kullandığımız çiğ kadayıf gramajının yarısı ölçüsünde margarin ya da tereyağını eritiyoruz. Ben 350 gr çiğ kadayıf kullandım dolayısıyla 175 gr margarin erittim. Sizde eğer elinizde 300 gr veya daha fazla bir kadayıf varsa o miktarın yarısı kadar yağ eritmeniz yeterli olacaktır. Aynı zamanda margarin ya da tereyağ kullanmak tamamen sizin tercihiniz. Tereyağ elbette daha lezzetli olacaktır eğer elinizde varsa tereyağ kullanmanızı tavsiye ederim. Benim tereyağım az kalmıştı o sebeple yarı margarin yarı tereyağ kullandım. Sizde elinizde ki imkanları değerlendirerek hazırlayabilirsiniz. Bu işlemleri yaparken bir yandan da fırını 180 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakıyoruz. Daha sonra erittiğimiz yağı kadayıfların üzerine gezdiriyoruz ve hepsini birlikte harmanlıyoruz. İkinci aşama ise; kullanacağımız fırın tepsisini güzel bir şekilde margarinle yağlıyoruz. Ardından tel kadayıfları tepsimizin tabanına bir kat döşüyoruz. Üzerine ceviz içini ilave ediyoruz ve diğer son katı döşüyoruz. Elimizle kadayıfların üstüne iyice bastırıyoruz. 
Önceden açıp ısıttığımız fırının orta bölmesine yerleştiriyoruz. Yaklaşık 35 dk pişme süresi. Fakat bu pişme süreleri fırında fırına farklılık gösterebilir. O yüzden dikkatli olmanızı ve sık sık kontrol etmenizi önerilirim. Pişme aşması tamamlandığında tepsimizin fırından çıkararak tatlımızı kesiyoruz. Kesme şeklini kendi zevkinizce yapabilirsiniz. Size önerim ise kare bir tepsi kullandıysanız kare kare, yuvarlak bir tepsi kullandıysanız ise üçgen şeklinde kesmeniz olacaktır. Ardından tatlının ilk sıcaklığı çıktıktan sonra yani fırında çıktıktan 3 dk sonra soğuyan şerbeti tatlımızın üzerine dökebilirsiniz. Daha sonra tatlının üzerine istediğiniz malzemelerle süsleme yapabilirsiniz. Ben antep fıstığı tercih ettim. Siz hindistan cevizi, normal ceviz ya da benim gibi antep fıstığı tozu ile süsleyebilirsiniz. Deneyecek olan herkese şimdiden afiyet olsun. Bir sonraki tarifimizde görüşmek üzere kendinize iyi bakın. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Reklam.2

Pages